Izza Zafirah
Status
Hai welcome to my blogger.Welcome to IzzaZafirah dangerous site.No harsh word allowed here. Please click button FOLLOW :D
Facebook Twitter SoundCloud Keek
HangOut
Wednesday, 21 November 2012 • 09:14 • 0 comments



Haii , sudah lama jari jemari Fira tidak menari di atas keyboard ini :')
Malam ni tetiba terasa rajin nak update blog comel ni . Ueww , haha .
Kami rancang nak pergi hang , tapi mereka ckp nak pergi tu macam real tapi tak real .
Nak hang , cakaplah betulbetul , comfirmkan dulu ken :)
Ni , call kite pun tak nak . Hmm , lupakan about tu .
Tadi pergi juga hang dengan WAFA and HUDA and AJOI *ajoi tu sekejap je , dia da bosan dgn kami . jumpa kwn dia terus dia lepak dgn kwn dia . Seharian tak nampak batang hidung dia . 
Kalau diikutkan hati ni memang SEDIH dengan dia , sedih sangat :'(
HUDA bengang dgn dia , Fira ? erm , entahlah ?
WAFA pulak tak tahu la mrh dia ke tidak , kesian WAFA tadi , dia pening , sedih la sebab DIA seorang je lelaki yang kami harapkan dapat bantu . Apakan daya , kenn .
Anyway , perjalanan kami bermula drpd Fira bertolak ke Telok Mas :)
Fira naik kereta nak dijadikan cerita , Fira fikir kalau Huda tak boleh naik bas tapi dia nak ikut , bolehlah dia tumpang Fira sekali pergi MP kebetulan makngah Fira kerja dekat dengan situ . Abistu macam mana dengan AJOI , nak campak kat mana ?
So , Fira dibagikan tugas untuk menghantar mesej kepada AJOI .
Fira hantar mesej lebih kurang mcm ni la
" Awak , ni Fira . Esok awak dtg kat depan SMK PERNU pukul 8:oo sebab tak jadi naik bas , naik kereta makngah kita ." 

Then , selalunya dia memang takkan balas sebab takde kedit . Lagipula , waktu da pukul 12 lebih .
Then , ada mesej masuk , tertera nama AJOI , biar betul dia reply mesej , tak pernah pernah .
Then , Fira open la text tu . Ternganga mulut Fira baca :O
Ayat tu mcm ni .
" Nak pegi mana pagi pagi hah ! " 
First time org reply mcm tu , tak boleh ke berbudi bahasa sikit . Maaf kalau mulut Fira sedikit ganas pada malam ini dan ketidakpuas hati Fira .
Maaf sesangat . Fira reply macam ni .
" Tak nak suda , tanyalah Wafa " 
Then , dia text mcm ni .
" Bukakke MP nye pagi pagi tu , awal sangat ."
--  kakak ajoi --
Ermm , ckplah awal awal yang orangnya itu kakak dia . Okay , kenapa kenapa dan kenapa .
Ayat kakak dia seakan akan memerli Fira . Patah Seribunyaa .
Fira text balik mcm ni . Fira da kekurangan idea utk bercakap apa lagi utk menerangkan perkara yg senanya .
" Kalau macam tu , nanti bagitau dia suruh tanya Wafa esok " 

Okay , tu je yang Fira reply , then Fira tak tahu la kenapa kakak dia reply macam ni .
" Basuh and sidai baju dulu baru boleh keluar !! " 
Oh goshh , Fira tersentap . Whatever la , terus terjatuh phone yang Fira pegang tu .
Fira sakit hati dengan jawapan itu , macam lah Fira ni tak reti basuh and sidai baju . Fira hari-hari buat semua tu la ! Fira reply mcm ni .
" Baju da basuh , sidai je belum " 
Okay , lepas tu kakak dia da tak reply papepun . AdoiHaihai , Fira gentar sangat , malam tu pun tidur tak nyenyak , makan ta banyak :) Mandi 1 jam .
Fira risauu , kenapa kakak dia reply macam tu , dia marah ke tak ehh , serba salah pulak .
Okay , misi panginya pergi ke rumah HUDA dengan berjalan kaki . Rasa macam nak mampos jalan kaki dari SK TELOK MAS  pergi ke BUKIT LARANG . Tapi , hebat jugak kiteorg boleh sampai rumah HUDA . Dengan flathighheels nye lagi :D . Then , ayh hHUDA hantar balik kat SKTM . Nasib , tak kena jalan kaki lagi ^^ kalau tak maybe Fira dan kawan Fira akan PENGSAN .
Tunggu , tunggu tunggu budak pakai baju warna biru SUPERMAN dan semestinya beg SAG warna PURPLE . Okay , kami tak sabar , cikgu pandang-pandang , kami jalan ke kedai makan berdekatan , tehn nmpk kelibat lelaki yang ditunggu tunggu . Ajoi , jyeah tepuk tangan :3
Dia sampai . Tunggu dan tunggu lagi dekat BUSSTOP . *berhentibas .
Bas tu da la macam tinsardin yang tak sedap dimakan tu .
Lastly , kami pilih teksi je la .
Sampai sana sunggu bosan , taktau hala tujuan , da macam orang gila merayap rayap  .
Okay , kami pilih MAHKOTA PARADE utk memenuhkan perut kami dengan muatan yang sedap .
FOOD COURT je kut . Anyway , tak makan pun senanya .
Waktu kat food court itulah kami ditinggalkan olehnya .
Erm , tape . ta marah pun .
Okay , lepas tu kami melintas pergi DP balik beli tiket ISTANBUL AKU DATANG . Main game , pusing-pusing . Lepak-lepak .
Time showing . Jyeahh .
ISTANBUL AKU DATANG sungguh romantik  , lawak , happening , everthing la .
Filem tu memang touching . Apa-apapun kami enjoy tengok wayang <3
Akhirnya , Lisa Surihani ( Dian ) berkahwin dengan Beto ( Harris )
Then , kami pergi makan dekat KFC .
Okay , kami balik dalam pukul 3:3o petang . Awal kenn .
Wafa da pening , Huda tak buleh balik lambat . So kami ambil jalan yang TERBAIK .
Fira pulak call makngah Fira amik dkt MP . Fira balik office makngah dulu sampai makngah habis kerja.
Anyway duduk kat office makngah tu berjam-jam memang tak bosan . Best .
Main gamela , mesej huda , bergosip la . Asyik-asyik kena panggil dgn makngah , sebab untie untie kat sana tu nak berkenalan dengan Fira . Ouh , famousnya , Haha  .
Then , ada boss cina perempuan tau dia duduk sebelah Fira . Dia kata Fira tinggi . Wow , dia tanya Fira form berapa then dia kata Fira tinggi . Haha , dlm kls Fira di kira-kira sederhana .
Boss cina tu memang peramah .Akhir sekali , Fira mesin kertas utk dikitarsemula .
Best sangat main mesin kertas tu . Zeeett Zettt . haha .





Okay, setakat ni sahaja :) Bubye :*




Best regards,
Fira 

Disclaimer


Hyep. Welcome to my wonderful site. Be nice here. Thank you. Nice to know you Leave your footstep in my cbox.

Profile
My love




Followers
Talk here



Old Stories



We dont remember the day, but we remember the momments


Credits!



Template By: Yaya Hatsumi
Big helped: Wanaseoby Afiqah
Owner: Fira
Edit by: Sya Fiqa
Header and cursor: Shahirah