
|
Story
Thursday, 25 October 2012 • 02:51 • 0 comments ![]()
Peeps , hari ini Fira nak luahkan segala-galanya kat sini .
Yang terpendam dalam hati Fira ni . Kenapa Fira rasa macam mereka bercakap belakang Fira . Fira sedihla kalau itu benar . Fira mengaku Fira memang gaduh nan budak tu . Tapi now da baik , tapi ta payah lah bercakap lagi pasal tu kat kengkawan dia . Fira sendiri da setop talking about her . Please la kawan , jangan suka cakap belakang . Face to Face je lah . . Hmm , okay Fira nak story about : " Kenapa Fira pindah Telok Mas " Okay , macam ni , Fira dulu kenn sch dekat SMKA Tun Perak Jasin Melaka . Then , sebulan duduk sana Fira pindah Telok Mas . Itu hanya disebabkan ada sorang cikgu dan juga merupakan salah seorang Warden Aspuri . Okay , dia ajar Fira Kemahiran Hidup kat sekolah dan dia sangat kejam . Ya Allah , masatu Fira MC sebab demam dan Fira balik rumah . Then , hari Fira ta datang sekolah tu , dia ajar Macam mana nak guna mesin jahit . So , lepas Fira da datang sekolah tu balik , dia suruh menjahit and then , Fira da la tak tau kenn , Fira slh buat sikit je , salah cara nak turunkan takal . Then , dia pukul belakang dada Fira dua kali sampai satu kelas tu boleh dengar tepukan di belakang dada Fira tu . Teruk kann :'( Then , bila kat asrama pulak , waktu tu dia charge jadi Warden , so diala yang kena bertanggungjawab semua kenn , kalau pelajar sakit waktu tengah malam pun dia kena bertanggungjawab kenn ? Okay , malam tu Fira sakit , tonsil . Aspuri memang tak benarkan pelajar bergayut kat telefon awan kat bawah tu . So , Fira da ta tahan , Fira tetap gagahkan badan Fira yang letih tu untuk naik turun tangga lebih 20 kali. Cari Ajk cari Ajk lain pulak , cari Ketua AJK pulak . Ya Allah , masatu tebalkan muka je , da ta tahan , dalam keadaan sakit . Then AJK tu suruh jumpa AJK lain , Then ajk KESIHATAN bagitau Warden GEDIK tu . Okay , sampailah Fira cakap dgn warden tu , Fira kena TENGKING . Okay , sadis , Fira dia kutuk kata Fira mengada la , apa la sikit je nak bagitau ibu bapa . Heyy , Ibu Fira pesan kalau sakit ke apa ke mesti call ibubapa . Jangan susahkan pihak ASRAMA .Like that , Plusly , Fira kena marah lagi pulak tu . More , waktu turun kat rumah warden dia , kutuk maki hamun Fira bagai again . Fira pekakkan telinga je la , Dia kata menyusahkan tengah malam baru nak cakap . Da benda tu jadi tengah malam . Then , mentanglah , anak dia da tidur dia jadikan tu sebagai alasan la . Anyway , dalam kereta sepanjang perjalanan ke hospital , dia sambung balik sesi kutuk-mengutuk . Okay , pekakkan telinga lagi xD Sampai je kat hospital bukannya dia nak teman masuk , lagi suruh kiteorg pergi sendiri . Dia duduk kat kereta , dengar lagu . Menyampah x) Nasib baik kawan baik Fira , teman sekaki . Fira ada ucapan untuk Arfa :) Arfa Adyla , terima kasih wahai sahabat . Tunggu la giliran untuk masuk jumpa doktor . Then , nampak ada public phone tau , sebelah Fira je . Then , Fira tak lah melepaskan peluang begitu je . Terus je fira keluarkan duit . Nasib baik , Fira bawak beg duit tu . Fira nak call ibu , Fira rasa ibu tak akan tersedar . So , Fira ingat ayah dekat tempat kerja ni , so Fira dail nombor ayah . Okay , alhamdulillah ayah angkat . Dalam suara yang macam robot , tersekat sekat . Fira mengadu dengan ayah . Then , ayah kata esok ayah datang . Melonjak kegembiraan . I'm happy . Okay waktu kat dalam bilik pemeriksaan tu , doktor dia handsome gila kut :3 Hehe , sempat lagi . Doktor tu tanya Fira memacam , then Fira dapat ubat banyak gila . Then , doktor tu kata esok suruh ayah , ataupun warden amik ubat kat farmasi hospital . Jyeahh , peluang datang lagi :) Okay , Fira balik je drpd hospital , da pukul 12:oo lebih . Ya Allah , berlari masuk hostel balik . Esoknya , lepas sekolah ibu and ayah amik kat hostel . Nak pergi amik ubat je kut , kalau boleh nak balik hari itu juga :) Then , nak tau , minggu tu juga Fira tak tahan dengan perangai cikgu Hasni tu . Then , akhirnya Jumaat tu Fira pindah sekolah . Ya Allah , happynya :) Now , Fira bersekolah di SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN TELOK MAS . Fira happy kat sana , da 9 bulan Fira sekolah sana :) Tiada lagi cikgu sejahat cikgu Nurhasni Marjono . Seorang cikgu yang gila kuasa , kejam , jahat , gedik . Okay , bubye :) Best regards,
Fira
|
Disclaimer ![]() Hyep. Welcome to my wonderful site. Be nice here. Thank you. Nice to know you Leave your footstep in my cbox. Profile
My love
![]() Follow @izza_zafirah Followers
Talk here
Old Stories ![]() Credits! ![]() Big helped: Wanaseoby Afiqah Owner: Fira Edit by: Sya Fiqa Header and cursor: Shahirah |