Izza Zafirah
Status
Hai welcome to my blogger.Welcome to IzzaZafirah dangerous site.No harsh word allowed here. Please click button FOLLOW :D
Facebook Twitter SoundCloud Keek
Story
Thursday, 25 October 2012 • 02:51 • 0 comments



Peeps , hari ini Fira nak luahkan segala-galanya kat sini .
Yang terpendam dalam hati Fira ni .
Kenapa Fira rasa macam mereka bercakap belakang Fira . Fira sedihla kalau itu benar .
Fira mengaku Fira memang gaduh nan budak tu . Tapi now da baik , tapi ta payah lah bercakap lagi pasal tu kat kengkawan dia . Fira sendiri da setop talking about her . Please la kawan , jangan suka cakap belakang . Face to Face je lah .
.
Hmm , okay Fira nak story about :

" Kenapa Fira pindah Telok Mas " 

Okay , macam ni , Fira dulu kenn sch dekat SMKA Tun Perak Jasin Melaka .
Then , sebulan duduk sana Fira pindah Telok Mas .
Itu hanya disebabkan ada sorang cikgu dan juga merupakan salah seorang Warden Aspuri .
Okay , dia ajar Fira Kemahiran Hidup kat sekolah dan dia sangat kejam .
Ya Allah , masatu Fira MC sebab demam dan Fira balik rumah .
Then , hari Fira ta datang sekolah tu , dia ajar Macam mana nak guna mesin jahit .
So ,  lepas Fira da datang sekolah tu balik , dia suruh menjahit and then , Fira da la tak tau kenn , Fira slh buat sikit je , salah cara nak turunkan takal .
Then , dia pukul belakang dada Fira dua kali sampai satu kelas tu boleh dengar tepukan di belakang dada Fira tu . Teruk kann :'(
Then , bila kat asrama pulak , waktu tu dia charge jadi Warden , so diala yang kena bertanggungjawab semua kenn , kalau pelajar sakit waktu tengah malam pun dia kena bertanggungjawab kenn ?
Okay , malam tu Fira sakit , tonsil . Aspuri memang tak benarkan pelajar bergayut kat telefon awan kat bawah tu .
So , Fira da ta tahan , Fira tetap gagahkan badan Fira yang letih tu untuk naik turun tangga lebih 20 kali.
Cari Ajk cari Ajk lain pulak , cari Ketua AJK pulak . Ya Allah , masatu tebalkan muka je , da ta tahan , dalam keadaan sakit .
Then AJK tu suruh jumpa AJK lain , Then ajk KESIHATAN bagitau Warden GEDIK tu .
Okay , sampailah Fira cakap dgn warden tu , Fira kena TENGKING .
Okay , sadis , Fira dia kutuk kata Fira mengada la , apa la sikit je nak bagitau ibu bapa .
Heyy , Ibu Fira pesan kalau sakit ke apa ke mesti call ibubapa . Jangan susahkan pihak ASRAMA . 
Like that , Plusly , Fira kena marah lagi pulak tu .
More , waktu turun kat rumah warden dia , kutuk maki hamun Fira bagai again .
Fira pekakkan telinga je la , Dia kata menyusahkan tengah malam baru nak cakap . Da benda tu jadi tengah malam .
Then , mentanglah , anak dia da tidur dia jadikan tu sebagai alasan la .
Anyway , dalam kereta sepanjang perjalanan ke hospital , dia sambung balik sesi kutuk-mengutuk .
Okay , pekakkan telinga lagi xD
Sampai je kat hospital bukannya dia nak teman masuk , lagi suruh kiteorg pergi sendiri .
Dia duduk kat kereta , dengar lagu . Menyampah x)
Nasib baik kawan baik Fira , teman sekaki .
Fira ada ucapan untuk Arfa :)

Arfa Adyla , terima kasih wahai sahabat .
Kau menemani aku di kala suka dan duka .
Aku sayang kau <3
ThankYou because sudi menjadi kawan aku .
Walaupun terbit pergaduhan kecil antara kita .
Kita dapat atasi nya dan berkawan seperti biasa .
Terima Kasih Arfa . 


Tunggu la giliran untuk masuk jumpa doktor .
Then , nampak ada public phone tau , sebelah Fira je .
Then , Fira tak lah melepaskan peluang begitu je . Terus je fira keluarkan duit .
Nasib baik , Fira bawak beg duit tu .
Fira nak call ibu , Fira rasa ibu tak akan tersedar .
So , Fira ingat ayah dekat tempat kerja ni , so Fira dail nombor ayah .
Okay , alhamdulillah ayah angkat .
Dalam suara yang macam robot  , tersekat sekat .
Fira mengadu dengan ayah .
Then , ayah kata esok ayah datang .
Melonjak kegembiraan . I'm happy .
Okay waktu kat dalam bilik pemeriksaan tu , doktor dia handsome gila kut :3
Hehe , sempat lagi . Doktor tu tanya Fira memacam , then Fira dapat ubat banyak gila .
Then , doktor tu kata esok suruh ayah , ataupun warden amik ubat kat farmasi hospital .
Jyeahh , peluang datang lagi :)
Okay , Fira balik je drpd hospital , da pukul 12:oo lebih .
Ya Allah , berlari masuk hostel balik .
Esoknya , lepas sekolah ibu and ayah amik kat hostel .
Nak pergi amik ubat je kut , kalau boleh nak balik hari itu juga :)
Then , nak tau , minggu tu juga Fira tak tahan dengan perangai cikgu Hasni tu .
Then , akhirnya Jumaat tu Fira pindah sekolah .
Ya Allah , happynya :)
Now , Fira bersekolah di SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN TELOK MAS .
Fira happy kat sana , da 9 bulan Fira sekolah sana :)
Tiada lagi cikgu sejahat cikgu Nurhasni Marjono .
Seorang cikgu yang gila kuasa , kejam , jahat , gedik .
 Okay , bubye :)




Best regards,
Fira

Disclaimer


Hyep. Welcome to my wonderful site. Be nice here. Thank you. Nice to know you Leave your footstep in my cbox.

Profile
My love




Followers
Talk here



Old Stories



We dont remember the day, but we remember the momments


Credits!



Template By: Yaya Hatsumi
Big helped: Wanaseoby Afiqah
Owner: Fira
Edit by: Sya Fiqa
Header and cursor: Shahirah