Izza Zafirah
Status
Hai welcome to my blogger.Welcome to IzzaZafirah dangerous site.No harsh word allowed here. Please click button FOLLOW :D
Facebook Twitter SoundCloud Keek
Tragedy
Saturday, 13 October 2012 • 10:43 • 0 comments


Hello peeps  , ok . It's been a long time since I haven't touched this keypad . K , that's not the point. Today , I want to talk about Tuesday . Yea , the day I went to Taman Botanikal Melaka . *Aku paling lmbt* Ya Allah . Traumatized after what happened . Nak tahu kenapa ? -,-' Bas A accident . Adushh , me - salah seorang mangsa - Haish , masih terbayang-bayang lg . Hanya Allah shj yg tahu betapa takutnya Fira masa tu >,< 

It started out like this : 


Kumpulan pertama yg naik bas A tunggu driver dtg . Ni mase nak balek la ^^ Herm , mase kat Taman Botanikal tu takpaya cita la . Mmg best ! Prgai Fira cam budak-2 . Haha , maklumlah .. baru form 1 :) Back to the story , so .. budak perempuan duk kat longkang . Hm , ramai yg duk kat dpn bas . Fira jauh sikit . Masa tu duduk dgn Fatin . Tgh cakap-2 ni , then nmpk bas tu kedepan . Dalam hati , gila apa driver ni ? Nampak ade budak kat depan pun kau tak brake
kaa ? 


Then , bas tu trus kedepan . Kitorg semua berdiri dan cube selamatkan diri . Haish , hari itu aku bernasib malang . Yela , da nak kena langgar kott . Budak-2 pulak tolak Fira dri belakang . Jd , keadaan Fira skrg betul-2 dpn bas . Camna henta budak blkg Fira bole trselamat ==' Then ,Fira tarik tgn Fatin .Dia ikot jela Fira . Nasib la Fira nan Fatin takde kecederaan sebab Fira da tarik tangan Fatin dulu . Alhamdulillah . Btw , aku waktu tu , da menangis sebab aku mengalamanya  depan mata dan tangan Fira da bergetar kesejukan  , then boyfie Fira nampak , dia pandang aja time Fira nangis tu . Tapi dia seorang yang mengambil berat , Fira sayang dia .


Ni pasal kwn Fira yg turut berada di situ dan mengalami kecederaan .Farah , muka and tangan dia tercalar sebab waktu Iffa tarik dia , dia terlanggar pokok berduri . Iffa pulak , kaki dy terseliuh mase nak lompat longkang tu . Kesian dy , tp dy masih bole jalan mase tu . Alhamdulillah . Najiha pulak .. Fira pun taktau . Ade org kata terselit . Err , berbelit ahh -,-' Cikgu terkejut ! Kitorg lg laa . Cikgu siap tgk kat bwh longkang tu . Mana la tau kan ade budak trjatuh kat bwh tu . Nasib takda sesiapa :) 


Ramai yg trauma . Diorg baru tgk . Kitorg lalui lg la trauma . Jd , mase nak balik tu , terpaksa guna bas yg sama . Bas A ngn Bas B yg lmbt . Bas B puna aircon rosak . Kitorg lak , cermin sisi bas hilang . Herm , musykil jugak kan ? Mmg lame driver tu mencari . Akhirnya , kitorg pun balek . Balek je rumah , trus cita kat mama n ayah . Puas , aku kena ceramah percuma drpd mama and ayah aku .   Alhamdulillah , takde benda buruk yg berlaku spnjg perjalanan .


The End , hehe . Skrg , masih terbayang-bayang bas tu kat depan muka . Haish , tiap kali tgk bas je mesti tringat . Ya Allah , kuatkan hati hambaMu ini :) Assalamualaikum .


Best regards,
Izza Zafirah .


Disclaimer


Hyep. Welcome to my wonderful site. Be nice here. Thank you. Nice to know you Leave your footstep in my cbox.

Profile
My love




Followers
Talk here



Old Stories



We dont remember the day, but we remember the momments


Credits!



Template By: Yaya Hatsumi
Big helped: Wanaseoby Afiqah
Owner: Fira
Edit by: Sya Fiqa
Header and cursor: Shahirah